مطالب بدون عضویت نوزادی

شیردهی در دوران کرونا

تغذیه با شیر مادر سبب محافظت از کودکان و نوزادان در برابر بیماری ها و همچنین موجب رشد و نمو آنها می گردد. شیر مادر در مقابله با بیماری های عفونی موثر بوده و از طریق منتقل کردن آنتی بادی های بدن مادر به بدن نوزاد باعث تقویت سیستم ایمنی او می گردد.

در همه موارد مشکوک و یا مبتلا به کووید 19 مادران با هر گونه علائم در زمان تغذیه کودک با شیر مادر و یا تماس مستقیم با کودک باید ملاحظات بهداشتی را رعایت کنند:

– در زمان تغذیه کودک، اگر دچار تنگی نفس می باشید از ماسک استفاده کنید.

– قبل و بعد از تماس با کودک دستها  را با آب و صابون و مواد ضد عفونی کننده تمیز کنید.

– سطوح را به طور مکرر با مواد ضد عفونی کننده تمیز کنید.

-اگر شما به شدت مبتلا به کووید19و یا دچار عوارض جانبی آن می باشید و قادر به شیردهی کودکتان نمی باشید با دوشیدن شیر، نوزاد را با شیر دوشیده شده خود تغذیه نمایید.

همچنین اگر شدت بیماری در شما به نحوی است که امکان دوشیدن شیر را ندارید می توانید از موارد دیگر نظیر شیردهی دوباره بعد از توقف شیردهی، یا تغذیه نوزادتان توسط یک مادر دیگر و یا استفاده از شیر دوشیده شده مادران دیگر استفاده کنید.

اگر شما یا نوزادتان و یا کودکتان مشکوک به کووید 19 و یا مبتلا به آن باشید و دچار استرس و نگرانی هستید توصیه می گردد از خدمت مشاوره روان شناسی استفاده نموده از مشاوره و آموزش های عملی تغذیه با شیر مادر را از سوی یک متخصص آموزش یافته بهره مند گردید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *